torsdag 5 mars 2009

Ett Kort om Dagen!

Här är vecka 9:s bidrag till Ett kort om dagen. Den sista veckan. Tråkigt men sant. Måndagens kort skulle innehålla både band och garn. Jag använde en söt stämpel från Whiff of Joy, satte garn runt motivet och blommorna. Band i nederkanten. Det blev ett väldigt romantiskt kort.
Tisdagen handlade om paperpiecing. Jag tog en figur från en engelsk korttidning och paperpiecade hennes klänning och skor. Tårtan gjorde jag också av olika papper. Rosen är ett test att göra egna mullbärsrosor.
Onsdagens kort skulle vara ett förlovningskort, pga av prinsessan Victorias förlovning förstås. Mitt blev ett elegant kort i creme och guld. Fungerar också som bröllpskort.
På torsdagen skulle det vara ett kort i komplementfärger. Jag valde lila och gult. Lila CS med ljust gult papper upppepå stansat med spetsstans, stämplat blommor med lila stämpeldyna.

På fredagen skulle vi göra ett namnsdagskort i färgerna svart, vitt och lila.

På lördagen skulle vi göra ett kort till en äldre man. Jag använde en diecut med en gammal bil och dekorerade med tanke på "de grå tinningarnas charm".

Inga kommentarer: