måndag 16 november 2009

CC hos House of Inspiration!

I helgen (fre-sön) har House of Inspiration haft CC. Jag gjorde några alster till den.
I en utmaning skulle man inspireras av ett rum som man har hemma. Jag tog vårt sovrum där vi har möbler i mahogny, tapeter i blått och vitt, en vitmålad brädvägg, gardiner i blått och beige och detaljer i mässing.
Det här är mitt kort efter en skiss. Blir lagom till min systerdotter Joannas födelsedag. Hon blev jätteglad för kortet och dessutom vann jag ett pris på CCn med detta kortet.

Denna utmaningen gick ut på att använda en stämpel som man aldrig använt förut. Jag hade denna som jag nyligen köpt av October Stamps men inte hunnit använda.

I en utmaning skulle man lifta ett alster från House of Inspirations blogg och det var ju inte lätt precis. Det fanns otroligt många fina alster. Till slut valde jag detta kort av Cornelia. Jag gillar ju lite annorlunda vikningar som är lätta samtidigt.
Så här blev min tolkning av Cornelias fina kort.

Så här ser kortet ut på insidan.

Man skulle även göra en julklappstag. Här är min.
En utmaning var att göra ett kort med annorlunda vikning. Jag gjorde ett easelkort (stafflikort) med änglamotiv från October Stamps.

2 kommentarer:

Wildärtan sa...

Åh vad mycket du hann med! Min helg bara försvann till annat:-s

Anonym sa...

Helt underbara kort!! jag gillar speciellt kortet med stämpeln du inte nvänt förut - helt fantastiskt!!!
/Elisabet