måndag 14 december 2009

Kort om Dagen!

Har fått ihop några kort förra veckan också till Kort i Dagen som vi har på Kort i Fokus nu i december.
En av dagarna utmanade Nita alla att skapa ett kort med bling och blommor. Jag gjorde detta kort i bruna toner. Jag har sprayat hela kortet och stämpelmotivet med glimmer mist. Blommorna är utstansade med Cuttlebug och preparerat med glittrigt sammetspulver i brunt. Mitten består av 2 snöstjärnor i guldkartong. Jag har också satt på ett guldband och några charms. Kanten på kortet har jag dekorerat med Stickles i brunt.
På Luciadagen skulle vi naturligtvis inspireras av Lucia. Jag hade denna stämpeln som jag köpt begagnad. Måste ju använda den nån gång.
En dag hade Petra/peu en bingobricka vi skulle använda oss av. Jag gjorde detta kort efter en rad som var: mönstrat papper, band, stämplat motiv. Hittade ett brett filtband på Rusta som jag tyckte var fint. Pappret kommer från Vivi Design.
Ett criss cross-kort med papper från Panduro. Blommorna är daisys som jag stansat ut med grodan och lagt på glittrigt sammetspulver. Inne i är det två utstansade snöstjärnor med 3D lack på och en halvpärla i mitten. Kanten på kortet har också fått sammetspulver på sig.

Inga kommentarer: