lördag 13 mars 2010

Whiff of Joy challenge och några pojkkort till!

Jag har gjort 3 pojkkort med samma stämpelmotiv på olika sätt. Det översta ska jag ha till WoJs tävlingsblogg.
Detta är skissen till utmaningen på WoJ challenge blog.
This is the challenge sketch this week on WoJ challenge blog.

Här har jag gjort ett kort efter skissen. Bakgrundspappret är från Tinkering Ink och nederdelen är embossade med embossingfolder från Provo Craft. Dekorerat med lite grograin-band och en blomma med en knapp av Fimo jag gjort själv.
Here is my card. The patterned paper is from Tinkering Ink and the lower part is embossed with my Cuttlebug. I've decorated with some grograin-ribbon and a flower with a button I've made myself.
Här sitter pojken på en stock från Magnolia. Har sen stämplat lite blad från SEI runt honom och skurit ut med en Spellbindersdie. Pappren är från 7 gypsies.
På det här kortet har jag satt WoJ-pojken i en ramstämpel från Prima. Pappren är några jag hittade i mina gömmor. Har glömt vem som gjort dem. Dekorerat med en stjärncharm ett band och några epoxyknappar och bling.

5 kommentarer:

Tara Godfrey sa...

WOW Pipin you've created 3 super sweet cards, with Oakley! I love the green plaid card it's just gorgeous! Such great details!
Thanks so much for joining us this week at the Whiff of Joy Challenge!
Hugs,t

Michele Roos sa...

Oh such fabulous cards Pipin. Love the image you've used and the colours also. Hugs Michele x

Kim sa...

Pippin your cards are beautiful!!! I love what you have done with Oakley...you've made some amazing cards with him! Thanks for joining us this week over at WOJ Challenge! :)
Hugs~ Kim

Articsisters sa...

Vilken underbar blogg du har. Jag hade tänkt göra några kort med nya stämplar men fick liksom bara tom ti huvudet. Så en redig bloggrunda brukar vara lösningen.

Tack för inspirationen. Blommorna här nedan är underbara. Gillar ditt sätt att få ihop färgerna - härligt snyggt.

Annelie sa...

Fin fina grejer. Vad heter det där gröna "nätet" som du använt. Vill ha!