torsdag 7 oktober 2010

Fler julkort!

Ja, nu har jag gjort julkort igen! Tar det aldrig slut! Den här gången har jag gjort snabba julkort.
Detta kortet har ett motiv från ett annonsblad. Lite Carl Larsson-feeling. Hittade en bit julpapper som jag tyckte passade, ett glittrigt band, lite blommor och bling.

Det här kortet har jag gjort med bara peel-offs. Sen ett julpapper från Basic Grey och kortet är klart.

På detta kortet har jag använt en servett med motiv av Jenny Nyström som jag överfört till vit kartong och sedan fäst på cardstock. En stämpel med God Jul och kortet är färdigt.

Detta kortet är det enda där jag färglagt motivet, men det var ett tag sen, så den var färdigmålad när jag använde den nu. Ett gulligt motiv från Sarah Kay, färglagd med distressers. Bakgrunden är embossad vit kartong som jag färglagt på embossingfoldern. Lite papper på kanterna från Maja Design och en filtbård med snöstjärnor och blingdekos.

Inga kommentarer: