tisdag 16 november 2010

Bidrag till Really Reasonable Ribbons!

Jag har fått ihop 2 st julkort med fina stämplar från Viva Decor/My paper world. Väldigt prisvärda clearstamps som jag köpt på Apidae/Sykompaniet. Det översta kortet skickar jag in till Really Reasonable Ribbons tävling där man ska göra ett julkort med band på. Jag har stämplat och embossat de vita snöstjärnorna i kanten på det mörkblå pappret. Jag gillar verkligen blå/vita julkkort.
I am sending this card to Really Reasonable Ribbons who are having a christmas card challenge. You must of course use some ribbon. I really like making blue and white christmas cards.

Detta julkort har jag gjort med gatefold-vikning. Jag tyckte att det blev fint med panelerna på sidorna.
Här ett tredje julkort som jag gjorde färdigt igår. Det är en härlig stämpel med design Rolf Lidberg med lite granar i bakgrunden. Det känns lite norrländskt över det hela. Jag gillar att göra den här typen av kort.

2 kommentarer:

Elisabet sa...

Urläckra kort!
Sista kortet är verkligen ett riktigt Pippin-kort.
Väldigt snygg vikning på andra kortet.
Ser elegant ut.

Bonnie Garby sa...

Great cards! I love the reindeer image on the blue and white card! Thanks so much for joining our Really Reasonable Ribbon challenge.