torsdag 18 november 2010

Bidrag till Scraphimlens tävling!

Jag har gjort ett bidrag till Scraphimlens novembertävling där man ska göra ett steampunkinspirerat julkort. Det låter ju lite invecklat men de har ett kort som inspiration hur man kan göra. Jag "råkade" beställa ett helt ark stämplar hos min favoritbutik Hobby och Hantverk med just steampunkstämplar, de kommer från Oxford Impressions. Det finns en massa fler stämplar därifrån också, urläckra. Här är i alla fall mitt kort till tävlingen. Jag hittade en läcker bild på nätet som jag tyckte passade, sen har jag förstås gjort bakgrundspappret med lite Tim Holtzmasker och distressers och några av de nya stämplarna, luftballong, glödlampor (eller transistorer kanske), olika kugghjul och insidan av en klocka. Sen har jag duttat på lite guld här och där, i ena kanten har jag satt bladguld. Bilden finns att hämta hos Artefacts - antique images.

7 kommentarer:

maxell sa...

WOW. Asläckert! Fasen va bra stämplarna gör sig i dina händer. Å sikka färger! Klockrent julkort som jag gärna skulle ta emot... och även prova att göra.

Stephi sa...

Verkligen superfint! vad du e proffsig!!!!

DesignAnnique sa...

Hääääftigt!

eWa sa...

Så läckert !!
Ha en go´lördag
Kram

Elisabet sa...

Hur snyggt som helst!
jag gillar färgerna och upplägget!!

Lilla07an sa...

Åh, jättefin steampunk :) Så roligt att du vill vara med i tävlingen. Tack för ditt fina bidrag. /Maria DT Scraphimlen

BellaMio sa...

Annorlunda och superläckert!!!

Tack för titten :)