måndag 28 november 2011

Bidrag till Ett julkort i veckan!

Plötsligt hittade jag bloggen Ett julkort i veckan, som jag missat tidigare. Tråkigt med sant! Denna veckan kan man vinna ett kit från Nook, så jag måste bara vara med. Man ska tala om vilken typ av julkortsutmaning man tycker om: Jag gillar att göra lite annorlunda julkort, så monokromatiskt i en icke traditionell julfärg tycker jag vore kul.
Sen ska man hitta ett julkort på bloggen och lifta det. Kortet av Citronlime här nedan valde jag, det var så fint gjort och jag har dessutom inte gjort criss-cross-kort på evigheter.
Så här blev mitt kort. I en annan färgskala och med en snöstjärna istället för blomma. Tycker mycket om God Jul-stämpeln som jag köpte för några år sedan.

1 kommentar:

Fia sa...

Ja, stämpeln är jättefin och det är ett vackert kort du har gjort! Så underbart att se kontrasterna mellan det blå och det röda kortet! Tack för att du varit med i julkortsbloggen!