fredag 16 mars 2012

Fler alster till Kortskissens 5-årskalas!

Nu har jag knåpat ihop ett par alster till till Kortskissens 5-årskalas. Först här nedan har jag gjort ett kort till  Lilla 07:ans utmaning som är att göra ett kort med en annorlunda hälsning. Jag valde en text från Ingers fina textstämpelplatta som jag stämplade på en spellbinderlabel som är en av mina favoriter, den är så fin. Papper som jag använt är från Melissa Frances (det övre) och 7 Gypsies (det nedre). Sen har jag dekorerat med spets, en egentillverkad blomma, pärlswirls, halvpärlor och utstansade cuttlebug-hörn.


Det andra kortet är till Monnahs utmaning som är en skiss som ser ut så här. Dessutom skulle man använda 
3 D-kuddar.

Här stansade jag nederkanten med en Martha Stewart bårdstans och använde ett fint papper från Prima och två olika Spellbinders, en label undertill utstansad av papper från Melissa Frances och ovanpå en fancy tag där jag stämplat en text. Sen har jag dekorerat upptill med en massa blommor. Den stora i mitten gjorde jag själv av samma papper som jag har i bakgrunden. 
Det  är ganska svårt att se 3 D-effekten när man tar en bild rakt framifrån så jag har tagit en bild från sidan där man kan se att jag satt fast fancy tagen med 3 D-kuddar.


3 kommentarer:

Monica sa...

Verkligen snygga kort! Vad roligt att du är med i våra utmaningar. Lycka till!

Iffa ...... sa...

Snygga kort! Håller med dig, den där Spellisen på det översta kortet var gudomligt snygg!!! =ha-begär =)
Kul att du gillade mitt lilla "frystips" =)
Ha en underbar helg!
Kram Iffa

Lilla07an sa...

Vilket fint och stämningsfullt kort du gjort. Roligt att du vill delta i min utmaning. Ha det gott! /maria