torsdag 12 juli 2012

Egen schablon med Cameo!

Jag har kollat alla fina schabloner som finns nu, bl a från Dylusions, och tänkte att det måste man ju kunna skära ut själv med min fina Cameo. Och visst kan man det, jag designade först i programmet och ritade olika mönster och bokstäver. Sen skar jag ut det, jag hade ingen OH-plast så jag tog en vanlig plastficka (med lite tjockare plast) och klippte isär och de funkade alldeles utmärkt. Här kan du se hur det blev. Den första bilden är när jag sprayade med turkos blimmer mist över det hela mot ett kladdpapper.

Här är själva schablonen när den ligger på trägolvet.

Och här har jag använt den till en sida i min Art Journal.

2 kommentarer:

Mia sa...

Nej men Pia!!!Du är ju bara helt fantastisk!! Det här är något av det vackraste jag sett!!
Kramizz

Mia sa...

Nej men Pia!!! Du är fantastisk!!
Det här är något av det vackraste jag sett!
kramizz