torsdag 13 december 2012

Ännu fler julkort!

Nu har jag gjort några fler julkort. Men jag tror nog att det kommer att räcka så.
De översta två korten är gjorda med embossingfoldrar från cuttlebug. Den översta har jag färgat in bakgrunden med distress ink innan embossingen och sedan lagt på Inka gold koppar på kulorna. Under motivet har jag en kopparkartong där jag torrembossat kanterna.

Detta kortet har jag också torrembossat med Cuttlebug folder och färgat in bakgrunden med distress ink. Sen har jag målat fågeln och kvisten med Inka gold koppar och grönt och Tombows och Twinklings H20.
Bakgrundspappret är ett gammalt julpapper från Basic Grey. Julstjärnan är utskuren med Cameon.


Här har jag använt motivbild och bakgrundspapper från Graphic 45. Blommorna utskurna med Cameon och distressade med Inka gold.


Detta är en bild från Internet som jag skrivit ut och monterat på en Spellbinderslabel. Bakgrundspappret är från Maja Designs senaste julpapper och blommorna igen utskurna med Cameon.


Detta kort har en storbakgrundsstämpel från JustRite Stampers. Helt underbar tycker jag. Jag har sedan färglagt med Tombows. God Jul-stämpel köpte jag för flera år sen hos Marias Cards, numera Scrapdraken. Spetsen köpte jag hos Pappex.


Här är motivbilden och kottarna bilder från Internet. Bakgrundspappret är från Maja Design. Två av kanterna har jag stämplat en bård på och värmeembossat God Jul-stämpeln som är från Vilda Stamps.


1 kommentar:

Cornelia sa...

Så många fina kort!

Föll pladask för motivet med hästarna på det nedersta kortet... så vackert!

Ha en skön helg!